banor

Nya rekomendationer för iår säger att man inte ska  ha relaterade avstånd mindre än 5-6 galoppsprång förens man kommer upp i 1.30. Det kommer då bli mycket galoppsträckor och "upphämtning" av hinder, detta för att främja unghäst utbildningen.

Jag tror detta kommer att ha en negativ inverklan på många. Dels för att det kan bli en chock när man plötsligt kommer upp i 1.30 och avstånd som du inte har ridit på på tävling kommer. Dels tror jag att heta hästar kan få problem och börja springa mer och det är då en större risk att få ett stopp.
Jag tycker det är mest negativt med de nya rekomendationerna, utan vill man främja unghäst utbildningen kan man väll ha rena unghäst klasser? När jag tävlade unghäst så hade jag absolut inga problem när det var som förut och alla rider ju på samma vilkor.

dagens fråga:
Vad tycker ni om de nya banbyggar rekomendationerna?


Kommentarer
Postat av: Annica

Jag håller med dig! Speciellt om man ser inomhus med de klubbar som har små ridhus, blir detta ett större problem. Ska de inte kunna hålla tävlingar då?

2010-03-10 @ 14:59:19
URL: http://annicahedlund.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0