Dressyrhästen

Idag red Maria dressyr på Hasse nere på klubben. Hon gjorde ett riktigt bra jobb trots Hasse små protester och han var väldigt nöjd efter passet. Hon tyckte väldigt bra honom och tror att han kan få riktigt bra steg vilket var kul att höra. Såklart glömde jag kameran i bilen, så det blev varken bilder eller film!
Jag tror nog det kan bli riktigt bra om jag kan få hjälp av en ryttare som är mycket mer erfaren och duktig på dressyr än vad jag är, som kan hjälpa mig få under Hasses bakben och få honom att börja arbeta mer igenom hela kroppen. Det kommer nog ge bra resultat även i hoppningen :)

Det blev även midsommar middag hos mamma innan jag åkte hem för kvällen och ska nu gå in och dusha. Skapligt skönt att jag nu har fått sommarlov och att jag kan fokuserar helt på hästarna och ridningen + att jag nu lovar att gå upp och springa på mornarna.

Imorgon ska både Imse och Hasse ridas + att det händer en liten grej. Inte stor alls, men det får ni veta imorgon.

natti natti
// Marre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0