Dagensridning

Idag åkte jag upp till hansjö vid 10-tiden och red Imse, var ner på klubben och red i storapaddocken och på gräset runt derbybanan. Han har gjort enorma framsteg sen jag började rida honom för någon månad sedan, men man får hela tiden jobba på att ha han framme för skänkeln och att han inte ska bli för låg i formen. Jobbade även mycket på ställningen i vänster varv och att han inte ska hålla på att skjuta ut bogen.

Red även en ponny som står i samma stall, ett 13 årigt D-ponny sto. Super söt och trevlig! Det tog ett tag att få henne mjuk och runt sänkeln, men tillslut blev hon riktigt fin. Hon är förövrigt tillsalu, se annonsen HÄR. Verkligen super trevlig måste jag säga :)


Tog även ett pass på Hasse och såklart började det spöregna, eller rättare sagt ösa ner vatten efter halva biten så det var bara att bita i det sura äpplet och rida den halvtimme som var kvar hem. och såklart så slutade det precis när jag hade kommit hem! super irreterande. men men det var bara att vrida ur alla kläder + hälla ur MB stövlarna, inet kul kan jag lova!

ha en bra midsommar alla


// Marre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0