Rygg resningar

Har börjat med mina dagliga rygg resningar igen efter ett litet upp behåll. Att träna upp bålstabiliteten speciellt för oss ryttare är väldigt viktig då det är den delen vi håller upp oss med. Jag gör 80-100 per dag och använder mig av min pilates boll.
Jag lägger mig altså över bollen och har bordet som stöd för mina fötter, sedan är det bara att sakta ta upp överkroppen i en raklinje med resten av kroppen, hålla någon sekund och sedan slappna av.
Jag kör ca 20 på rad, vilar någon minut kör 20 till osv.

Det är jobbit i börhan, men efter att man har ått rutin på det blir det lättare och lättare, men det viktigaste är att jag känner skillnad i ridningen. Jag orkar hålla upp hela mig på ett annat sätt och orkar rida ihop hästarna lättare.
Så det är ett riktigt bra tips:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0