Lycklig

Asså gud vilken helt underbar dag det har varit! Först ner på campingen med en galen liten mora bo man inte har träffat på länge, sen gick hästen hur grymt bra som helst! Han har ju setat väldigt fast i vänstra sidan och i lite bogar och så, dock nu när Maria har börjat hjälpa både mig och Hasse i dressyren känner jag att allt börjar lossna.

Hasse som har haft stora problem med att bara kröka på nacken och inte ta stöd i bettet, eller rättaresagt jag som har haft stora problem på att inte veta hur jag ska få honom att ta stöd i bettet. Jag har ju då hellre haft honom stark i handen, dock har det blivit så att han på slutet har blivit dragig i vänster och jag istället har låst mig.
Sen började maria hjälpa mig och få honom att "få fram" näsan mer men ha ett lättare stöd i handen. och redan efter 2 gånger och Hasse som har varit  riktigt förbannad så kändes det riktigt bra. Hon gav mig ett riktigt bra tips, då hasse är jätte kännslig, att jag inte ska rida så mycket med benen utan mest med sätet och tanken. Med det i tanken så vart dressyrpasset så mycket roligare och det tror jag tillochmed Hasse tyckte :)

Tänk att jag till och med har börjat använda min dressyr sadel, dock med martingal och hoppträns, men det har gått så pass att jag har bytt ut hoppplattan i dressyren mot en vanlig gjord! FEI nästa?


Kommentarer
Postat av: Matilda - TATTINITÄVLING ! Vinn valfritt schabrak med matchande luva!

Men TACK! Vad himla snällt skrivet! :)

2010-07-08 @ 21:33:44
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0