Inspiration

Pius Schwizer måste jag säga är något av det bästa jag har sett i ryttar väg. Han rider mjukt och följsamt samtidigt som han har fighting spirit och vinnar skalle, han är verkligen min största "idol" just nu. Så klart finns det många andra jag också ser upp till t.ex. Rolf-göran Bengtsson, Meredith-Michaels Berbaum osv. men det är faktiskt Pius som jag anser rider bäst just nu. Älskar att han står i lättsits mellan hindren, rider i bra galopp och står i mål för sina beslut.
Överlag tycker jag att Schweiz är ett land med många bra ryttare, förutom Pius har vi ju ex. Steve Guerdatt, som öven han rider i frisk galopp och mycket lättsits.

Han verkar även vara väldigt ödmjuk och tacksam över vad han har, vilket jag tycker är en grymt stor egenskap. Han är en värdig elit idrottsman och en stor inspirations källa för mig och många andra.



Hemsidan


Kommentarer
Postat av: EmbLeM

Du kikar väl in på min ridsportsblogg då och då va? :)

http://emblems.blogg.se/hast

2010-07-18 @ 13:47:01
URL: http://emblems.blogg.se/hast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0