Louise träning

Det gick inte att spara mitt inlägg igår, därför blev det inget heller.

Men jag hoppas att det funkar bättre nu iaf. Louise träningen gick riktigt bra, är super nöjd med pollens insatts båda dagarna trots att han var super trött idag och inte alls hade lust att jobba.

Första dagen tränade vi på att få hästen att sätta inunder sig bakbenen när vi tar förhållningar utan att dom börjar galoppera uppåt istället för frammåt. Både jag och hästen var super taggade och det gick riktigt riktgit bra. Louise tyckte att vi verkligen hade jobbat på sen förra gången vilket var kul att höra.

Andra dagen var jag riktigt taggad, dock inte hans. Vi fortsatte med temat att hästen skulle svara fram och tillbaka och ha bakbenen under sig, mycket galoppbommar, studds och hoppning på volt. Hasse va jätte trött och orkade inte alls trycka på med bakbenen. Men vi fick till en bra sista runda och fick läxa på att vi ska hem och köra mycket galopp bommar.

Filmade båda dagarna, fast efterssom att det var mycket markarbete så är det ju iprincip samma sak att kolla på hela tiden så det fick bli en kortare verison, med bara nån övning och sista "banan". Enjoy.


Kommentarer
Postat av: Freddi

Snyggisar :D <3

2010-01-17 @ 20:32:16
URL: http://fkallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0