Fredrik träning

ååå idag var min häst verkligen bäst :')

Gud vad glad jag blev när inte Fredrik dömde ut Hasse bara för att han var ett fullblod som tyvär många andra tränare gör, utan att ens kolla på hästen. Det är synd för att det finns många fina fullblod.

Det började med att Fredrik frågade vad jag satt på för nå och jag sa att det var ett 12 årigt fullblod, han ba: oj vilket välväxt och musklat fullblod, gud va kul! 
Under hela träningen berömde han hasse vilken fin häst det var. Och sen på slutet sa han ba: Din häst älskar dig över allt annat, det vet du va? Det syns verkligen att han gör allt för dig och att du gör allt för han.


 träningen idag gick ut på att få hästarna att gå fram till hindret utan att varken bli lång eller stressad.

övning 1:
vi red först i högervarv i både trav och galopp. På långsidorna red vi innanför spåret och ställde hästarna utåt och tryckte på dem så att de skulle gå fram till handen. På kortsidorna satt vi ihop hästarna och stälde dem innåt. Vi gjorde sedan samma övning i vänster. Denna övning gjorde att höästarna fick bakbenen under sig.



övning 2:
Hoppade åt både höger och vänster varv. Räcke, oxer, räcke. 18,5m. Hoppade på korta 5 galoppsprång för att få hästarna att vänta ut avsprångspunkten.


övning 3: hoppade räcke, räcke & räcke på böjt spår. 4 galoppsprång lite frammåt för att få hästarna att komma fran till avsprångspunkten.


övning 4: vänster varv. linje, snäv uppsväng ett räcke 4 lite korta till en räckes kombination med 2 galoppsprång.



Nu taggar vi inför morgon dagens träning, då ska jag även rida roger för Fredrik en sväng :')


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0