Äkta eller kopia?

När jag kom hem från skolan idag så hade pappa hämtat ut mitt pannband (swarovski kopia) från claridge house hööks egna märke som jag hade beställt till Hasse. Jag valde mellan kopian för 229 kr och orginalet som ligger mellan 600kr-1200kr beroende på vart du beställer.



(klicka på kopian eller orginalet beroende på vilket du vill läsa mer om)

Andledningen till att jag valde kopian var att jag hade sett den på en häst i katrineholm och är MYCKET snyggare i verkligheten än på bild. Hade jag endast valt mellan bilderna hade jag lätt valt att köpa orginalet. Men är det verkligen värt att lägga ut så mycket pengar på ett pannband?. Jag tycker att det är självklart att man ska köpa ett äkta om man vill och har råd. Men måste man välja mellan att köpa kopian och ex, träna eller att endast köpa orginalet så tycker jag lätt att man ska köra på kopian.

Men som sagt, bilden gör inte pannbandet rättvist utan det "glittrar" mycket mer irl.

Vad tycker ni? Fake eller orginal? Vad skulle ni ha valt och varför?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0