Saknad

Jag vill börja varna kännsliga läsare för ett långt inlägg, då jag inte har haft möjlighet att blogga under dagen.

Gick upp 7 imorse (!) Vilket kanske inte verkar så tidigt, men när man har sommarlov och inte somnade förens vid 1 tiden så är 7 väldigt tidigt.
Gymmade och åkte sedan till Susanna och red Grande tillsammans med henne och Helge. Eftersom att det regnade under natten så var ängen blöt och oridbar så vi red ut, då Sanna tyckte jag behövde traggla dressyr så fick jag sitta ner hela ridpasset och jag kan stolt medela att jag överlevde och det med bravur om jag får säga det själv. Grande kändes jätte fin och det var inte så jobbigt att sitta, fast trots att hennes sadel är sjukt skön och allt så har jag faktiskt skavsår lite här och där.
Kan även passa på och skiva att Helge var jätte fin åt Susanna, gjorde enormt fina fattningar och bar sig super fint i galoppen.

Vi skulle sedan åka och fota mig och Hasse samt tömköra Hasse, först bara ta en sväng förbi hennes mamma och Granngården. Först glömde hon plånboken, sedan glömde vi tömkörningsgjorden. Vart altså mycket farande innan vi tillslut tog oss fram helskinnade. Fast Sanna! Jag vet nu vad som låg bakom alla glömska, vi glömde det viktigaste.. hjärnorna!:D

Det gick iaf jätte bra att fota, tror bilderna blev bra har dock inte fått sett många så det blir en glad överaskning.
Tömkörningen gick också bra, tror jag. Jag ska bara konsultera med Sanna innan jag utalar mig på den punkten. Han dampade inte ihjäl iallafall, förutom engång och det var när jag skulle prova och satan så jag flög när han satte full fart åt det håll han ville.

Det blev änen en tur på Imse, och hoppas inte min pappa läser detta. För jag red i dressyrsadel även på han! Gick super bra med tanke på att han har vilat ett tag och jag inte har ridit honom på ett tag och att jag hade "fel" sadel. Han orkar inte riktigt att man sitter på honom hela passen än, men formen är bra nu och han har bra frammåtbjudning, red lite förhöjda bommar i trav samt lite galoppbommar. Jag har verkligen saknat honom, och jag tror han har saknat mig för jag fick världens största och blötaste puss när jag skulle hämta honom i hagen, Söta Vimse då :)
Fick även en jätte läcker piké tröja av Marie, TACK så jätte mycket! Ni får se bild nån annan gång, men kan säga att den har mitt namn på armen samt att man kommer se vem som är jag när jag rider.



Passar på att sno 2 bilder från susanna då jag inte har fått dom än:)
Den första är från fotoshoten idag och den andra på mig och Helge när vi hoppade igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0