Dressyr hästen

Var min polle grym eller grym idag?!  Så himla roligt att allt börjar lossna i dressyren, tänka sig vad lite vila kan göra. Har även ett nytt upplägg då han har väldigt lätt att börja släppa bettet och kröka in nacken, så nu har jag satt på 6 olika bett på 6 olika träns som jag skiftar med iprincip varje dag. Än så länge har min tanke fungerat utmärkt och idag kunde jag sitta riktigt bra hela passet.
Red lite lätt pass på ängen för att få lös sidorna på honom, red igenom fjuttiga lc programmet och gick sedan ut på vägarna och galoppade lite.

Roger hoppade jag på morgonen, han är obstinat och togtill lite bakben när han inte tyckte om mig, men han är ju bara 4 så det kommer att lossna snart. Hoppade iaf igenom en bana efter han hade protesterat klart och gjorde det klockrent.
Så grymt kul med unghästar, att se hur de ändrar sig från dag till dag!

SNart ska jag ut till Bonäs och rida ut med Susanna, ska prova grande idag vilket kommer bli intressant med tanke på att jag inte har ridit honom på 10 år och då stod han på ridskolan som ridskolehäst.


Kommentarer
Postat av: vikkan

Precis börjat läsa din blogg så jag undrar, vad är det för häst o valp du har? (A)

2010-08-06 @ 12:05:08
URL: http://fotoduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0