super hästen Agent

Mina stockholmsvänner kom upp och hälsade på idag, Det blev som vanligt ut på en tur med Agent som tyckte livet var toppen. Efterssom att de inte kommer upp så ofta så blir det inte så speciellt hårda pass utan mest ut och mysa i skogen, men jag blir alltid lika förundrad över vilken talang tjejen har!
Från att aldrig ha setat på en häst tog det två veckor i sommras för henne att kunna rida helt själv i balans i både trav och galopp samt börja hoppa lite, och då pratar jag inte om att hennes händer far upp och ner eller att hon dunsar i sadeln, nej händerna är blixt stilla och rida lätt gör hon som hon aldrig har gjort någonting annat.
Red ut på Fanny på vägarna som var hur fina som helst idag. Körde mycket galopp för att få upp styrkan och lydiheten. Efter att jag satte på Nova bettet även på henne så har hon börjat tagit betydligt bättre stöd i handen och ifrån det blir det även lättare att få med bakbenen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0