Markarbete

Var ner på ridbanan och körde ett markarbetes pass på Otis som lätt blir stark och dragig efter hindren när det blir lite större. Började med travhoppning och lågt där jag efter hindret när han skulle dra iväg bad honom att vänta med rösten utan någon dragkamp. Gjorde det där efter i galopp och med samma tänk. Blev han dragig utan att lyssna gjorde jag en mjuk halt innan jag fortsatte. Gav väldigt bra effekt och efter en stund kunde vi skutta runt banan utan att det skulle vara någon diskussion.

Var även ut på min lilla prinsessa (fanny alltså). Hade tur att det hade slutat regna så vägen var riktigt fin. Har nästan bara varit på ängen och ridbanan i sommar då underlaget har varit värlelöst ute. Körde mycket galopp arbete och lydihet. Imorgon blir det nog att rida ner och skutta henne lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0