sena kvällar

Klockan är nu strax efter 11 och jag kom just hem från stallet. Slutade kvart i 3 i skolan sen fick jag lov att åka in till mora en sväng och införskaffa lite saker, tänkte lägga upp lite bilder på det imorgon.
Sedan var det bara att sätta igång med ridningen, som tur var har vi haft fin väder hela dagen med strålande sol och skapligt varmt så var ganska pepp på att ta mig an monstren.
Meningen var att jag skulle ut och pulsa i snön, men så visade det sig att skotrarna hade kört sönder, så all den fina mjuka snön var borta.
Kalince tog jag mig därmed an på vägen och jobbade på samma sak som jag gjorde med Kalle igår, mycket halter från trav, och korta traven upp till större trav. Det gav resultat och tillslut var hon riktigt fin.
Fanny var lite små stressad i början, men efter att ha legat och rullat i galopp ett tag kunde hon komma ner och börja jobba.
Kom in från stallet efter 10, men det var de värt... super mysigt att rida under sthärnklar himmel och bara månen som lyser upp hela vägen. Imorgon blir det upp tidigt och åka till stallet.
Kan man annat än älska kinglands mysiga hood tröjor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0