Lusern

Hasse har en tendens att lätt falla ur under vinter halvåret samt vid pälssättning och fällning. Han står ju redan på mycket kraftfoder (kraft grov 125 samt kraft sport) samt fritillgång på hö. Så för att få honom rundare i kroppen och få honom att lättare sätta muskler fodrar vi på honom med lusern.
Jag ger även de andra hästarna lusern, just för att få dem att  lättare runda i i kroppen.
Jag kan verkligen tipsa om hackadestrået om ni har hästar som lätt blir tunna och har svårt att runda i på rätt ställen!

Så här står det på krafts hemsida:
LUSERN Hackad Strå är varmluftstorkad lusern med grovfodrets naturliga struktur bevarad. Ger smidig säkring av proteintillförseln. Kan blandas med den ordinarie kraft- eller grovfodergivan för att säkra tillförseln av protein. Hygienisk och lätthanterlig plastförpackning

Kom ihåg att lusern är ett foder tillskott och kan inte ersätta ridningen på något sätt!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Sv: Haha, jaa! :D

2011-03-07 @ 19:55:07
URL: http://gondich.blogg.se/
Postat av: Lotta

Lusern funkade inte als på min häst men bytte till ett annat foder, Salsa och det gjorde stor skillnad. Min är väldigt svår att få upp i hull övrigt samt att hon vill inte äta mer grovfoder än ca 12kg dom dagen.



Men alla är ju olika så det är skönt att det finns alternativ för alla :D

2011-03-08 @ 10:26:24
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0