plus grader

Är faktiskt på riktigt bra humör idag, tror det beror på att vi hade plusgrader ipincip hela dagen.

Hasse gick bra idag, jobbade efter schemat dvs. i lågform och red serpentiner över vägen med innersänkel och tillbakadragen ytteraxel. Jobbade på trycket i galoppen och aktivíteten i traven. Han kändes inte trött alls efter LH träningen. EFterssom Louise sa åt mig att korta upp lädrena så kommer jag åt honom mycket bättre, men samtidigt måste jag tränna ländryggen ännu mer och även magen för att lättare kunna hålla upp mig.

Det får bli en utvärdering på alla nya grejjer också!
Red på nya tränset, nya shabraket som jag inte kommer på namnet på just nu men lovar att ta reda på det tills imorgon, och nya catago ALFA-GEL. 
Dyón tränset hade en större effekt än vad jag trodde. Redan efter 2a gången känner jag att han tar mycket bättre stöd och får fram nosen mycket bättre än med "vanliga" tränsen.
Schabraket som vi köpte på Aubiose för 170kr (halva priset) är faktiskt riktigt bra, den släpper igenom all svett så att undersidan är torr även efter ett hårt pass.
Catago padden köptes på vika häst och släp för 400kr (orginal pris ca1000) och är en "kilpadd" helt i gel, sjukt bra kvalité och den funkar otroligt bra, så de nya sakerna får tummen upp.








Kommentarer
Postat av: Kristina Warg

Sv: Tack så jättemycket! Kul att få höra!



Visst är Diffrence-tränsen superbra? Förstår inte dom som inte är nöjda med dom när dom har köpt dom. Då förstår man inte hur dom fungerar!

2010-03-08 @ 20:40:34
URL: http://kristinawarg.blogg.se/
Postat av: Linnea

ett sånt träns var jag påväg att köpa men köpte ett vanligt dyón vilket jag ångrar nu i efterhand =/

2010-03-09 @ 21:14:32
URL: http://hastliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0