Ridning+hoppning

Idag har det varit ganska mycket, jobbade först till 2 på klubben. Idag putsade vi fönster nästan hela dagen, så vi slapp ogräset :D!

Hasse fick ett pass på ängen och han börjar riktigt förstå det här med " lång och låg" som mårtensson har sagt att vi ska jobba på, det är bara i galoppen som han inte riktigt har balans att gå i låg form när det är så pass kuperat som det ändå är.
Han var väldigt lugn ända tills det plötsligt hoppade en hare framför benen på honom? väldigt konstigt med tankte på att vi var mitt på en stor äng och hade ridit där på en volt, men troligtvis har den väll legat och gömt sig i gräset någonstans.

Jag var även ner på klubben och hoppade helge, han skötte sig otroligt bra med tanke på att det är 2a gången han hoppar uppsutten. Vi hoppade runt en liten bana på 80cm med murdelar, regnbåde och vatten matta så tittigheten är det inga problem med. Kul att rida en sån pass stor häst som han är (drygt 175) men som ändå är så rädd om sig och som hoppar så lätt. Det kommer bli riktigt kul att följa hans utveckling och med en sån ryggverksamhet som han verkar ha kommer det bli väldigt spännande och se hur långt han kan gå. Det verkar vara ett riktigt bra ämne vad jag har sett och känt på dom här 2 gångerna. Tack susanna för att jag får hoppa och rida honom! :)

(film från löshoppning i april)


Kommentarer
Postat av: Susanna

Tack själv för att du vill! Och riskerar livet ;P Ni är jätteduktiga tillsammans så jag tycker det är skitkul att se. Jag tror han kommer kunna hoppa riktigt bra framöver och då vill vi se er på tävlingsbanorna =)

2010-06-21 @ 20:51:07
URL: http://supersus.blogg.se/
Postat av: Emilia

Fin blogg!! =)

2010-06-22 @ 15:57:04
URL: http://millanedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0