H&H

Som jag skrev tidigare hoppade jag Helge idag, vi satte upp en liten bana. Så klart med alla titthinder, vilket jag tycker alla unghästar ska vänja sig vid redan från början.
Han var inte als så frammåt som jag är van vid, så när jag låg lite stort och klämde på honom utan respons blev det en mindre krash och han slog huvudet rakt i min näsa och läpp, jag ver helt övertygad om att det skulle börja blöta då den knakade till ganska rejält, men som tur är gjorde den inte det :D Är lite svullen och har lite ont, men som dom smällar vi ryttare är van vid är lite int i näsan ingenting.
Hoppade iallafall runt banan nån gång till och sista rundan var klockren, förutom att jag var lite överdriven med överlivet och han petade ett.
Hoppade även 21m relaterat för första gången, och han gjorde det riktigt bra. Super kul!

Hasse fick gå ut en sväng med lite längre travsträcka och tog lite galopp, så grymt härligt att rida honom igen. Han är även super fin i munnen, har bytt bett från ett nova bett till ett delat äppel bett, har även bytt ut KRAFT rider mot KRAFT sport. Så nu går han altså på KRAFT grov, KRAFT sport och havre.
 Han är lite små galen och het, men hellre det än loj som han var före vilan :)

Imorgon ska jag ha lektion med Agent, rida och sen hjälpa Marie med hoppningen på eftermiddagen.

hittade en bild från mina och Hasses första tävling -08


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0