Stackmora ridning

Efterssom att Hasse skulle vila idag så åkte jag upp till stackmora för att rida Roger. Det började med att inte Lina kunde rida Rondo för att hon var förkyld. Stackars Rondo frös så att han skakade trots sitt fleece täcke och dubbla vintertäcken, men han börjar ju få några år på nacken så det är väll inte så konstigt. Så medan ullis väntade på sina nya fårskinns möbler tog jag en barbacka tur och som vanligt var han super fin.

När jag kom tillbaka var en tjej och hennes häst där och hon berättade att hon hade blivit påkörd av en bil, eller rättare sagt hästen hade blivit det när hon red. Lixom hallå! kan inte alla bilister ute i landet ha lite respekt för levande djur. Jag menar om det står en människa i vägen så bromsar man väll? fine jag förstår att det är svårt att stanna om hästen slänger ut röven mitt framför bilen. Men i det här fallet så gick hon på sidan av vägen och bilisten körde in i honom iallafall. Resultatet av detta var att den vanligtvis trafik säkra hästen vart jätte rädd för bilarna på vägen hem och man vet ju inte hur den kommer att reagera i framtiden eller om den blev skadad. Jag säger bara en sak, Vi har respekt för er och allt vi kräver är att ni visar respekt för oss.

Nej ush nu har jag klagat för mycket, haha. Roger var iallafall lika fin som vanligt att rida men det var helt ok att det var -22 när jag åkte upp till stackmora. Men när det blev ner emot -25 så vart det lite för kallt för att bara ta det lugnt så det blev en liten kort tur. Hoppas det är varmare imorgon då, och på söndag blir det att hoppa honom (:

Och p.g.a. hasses känsliga ben och han har varit klumpig nog att trampa sig med broddarna på 3av 4 ben, trots boots och ben lindor. Så var han svullen i benen, så det blir nog ingen hoppning i morgon, hoppas han blir bra snart min lilla plutt♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0