hästar, hästar och hästar

Jag tänkte börja med att skriva om en sak som jag har kommit på. Det går verkligen inte att säga att ridning är en hobby, det är verkligen en livsstil. Speciellt om man har egna hästar samtidigt som man hjälper andra att rida. Och just nu så känns det inte som om mitt liv handlar så mycket mer än om skola och hästar, and i love it! eller ja iallafall det sisst nämnda iaf (;

Måste bara berätta om min ganska sjuka dag idag. Det började 5 min innan bussen skulle gå och jag skulle börja traska till hållplatsen. Det var -22 ute, jag frös och såg fram emot att ta på mig min varma sköna dunjacka. Problemet var att när jag skulle ta på mig den så hittade jag den inte, jag hade nämligen lämnat den i torrvål igår! Fan vad sur jag blev, och sen hittade jag varken busskortet eller skåp nyckeln, gissa vart det var då? Jo i dunjackan som låg i torrvål. Så jag fick vara glad, frysa som ett as och betala 17 spänn för att åka till skolan.

Sen på Son står Micke och pratar om Buddah, som var en vit elefant i livmodern på sin mamma och blablabla, när det plötsligt börjar ringa. Han ba:" Vem är det som låter?" och blir skit sur
alla är tyst och tittar på varandra, så han öppnar dörren och det tjuter ifrån korridoren. Så kollar han på oss och pekar ut och frågar "är det där brandlarmet?" vi ba " eh, ja?" Så var det bara att traska ut i kylan utan jacka och frysa ihjäl. Men det positiva var att vi fick sluta när vi kom in klass rummet igen och slapp höra om hur Buddah dissade sin unge och levde på ett riskorn typ.

På Idrotten fick vi lov att gå till matsalen där dom skulle prata med alla elever på skolan om att det är fel att elda under brandlarm i skolan osv osv. NÄHÄÄÄ det menar ni inte?  det visste man inte?! Vi missade ju fan ett styrketränings passa pg.a massa shit talk.

Men men, roger gick super idag och om inte Hasse är riktigt bra tills i helgen så sa Ullis att jag fick ta honom på hans första riktiga träning i grupp för tränare! :D Och Hasse var mycket bättre i benet, haltade inte utan satte bara ner benet lite försiktigt, nu är det bara vätska som kroppen måste ta hand om. Så imorgon ska jag skritta honom med lindat ben så att kroppen lättare tar hand om det.

            Älskar min aldeles egna Hannibal Hayes (bilden är från förra vintern)
Nej nu har jag snackat av mig lite ;) 


Kommentarer
Postat av: Freddi

vad har hänt med hassebasse? :O <3

2010-01-12 @ 22:49:02
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: Marre

Han har lyckats trampa sih i mellan bootsen och benlindorna, och hans små kännsliga ben pallade inte det och svällde upp till en fotbolls storlek och han vart hallt :o<3

2010-01-13 @ 07:28:32
URL: http://mclarquiist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0