Föreläsning

Det är inte ofta jag säger det här, men skolan idag var helt kung. Allt berodde dock på föreläsningen som hela skolan var på. Tommy Deogan som är författare till boken blodsbröder var på rödakvarn och berättade om sitt liv, och om hur vi påverkas av grupptrycket i samhället. Jag har nog aldrigvarit med om så många människor som har varit tyst så länge, eller ja iaf orsaskolans elever.

Föreläsningen pågick i typ 1 timme och sista 20 min berättade han om hur killar fungerade, om hur dom skenar iväg i sitt tanke sätt och hur dom pissar på varandra i duschen efter idrotten. Fy fan vad vi garvade, verkligen huuuuuur kul som helst. Fast det tror jag inte killarna tyckte, haha. Om ni får chansen att gå på en föreläsning med honom, GÖR DET, man lär sig faktiskt väldigt mycket och det mesta han säger stämmer verkligen sjukt bra in med verkligheten. Själv har jag blivit taggad att läsa boken, och på måndag bär det nog av till bilioteket så fort som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0