Aero Mint



D- Ponnyn som lärde mig iprincip allt, som räddade mitt självförtroende efter ett skit år på What a Puzzle, en för bra och för kännslig ponny för mig just då. Min bästa vän i över 2 år och en vänskap som jag visste skulle vara ända till slutet.

Jag köpte Minto i April 2006, han hade då precis fyllt 6 år. Helt omusklad och oriden men ett hjärta av guld och det var precis vad jag behövde. Efter lite mer än ett år så märkte vi att han var halt, detta var efter min La debut då han petade två bommar vilket var konstigt då vi hade tränat fulla 120-130 banor.

När vi kollade upp honom på klinik så visade sig att han hade en 3 gradig hälta på vänster bak. Rötgen visade på spatt. Vetrinären dömde ut honom iprincip direkt, men jag vägrade att ge mig och det fanns en gång, ett ridpass, ett hopppass där han var helt fri från smärta, från den dagen vi började behandla honom. Jag har nog aldrig sett honom så lycklig i hela sitt liv, när han vi göra det han tyckde var roligast i hela världen utan att ha ont.

Efter den dagen så blev benet aldrig bra igen, det kan hända att när man sprutar hästen så blir det bara värre. Jag trodde verkligen att om jag bara gav det tid så skulle han bli bra, och hade han bara varit så pass bra att han kunde gå i skogen och lättare skuttning utan att ha ont så hade han fortfarande varit kvar hos mig. Men när han knappt kunde gå i hagen så var var jag tvungen att fatta det värsta beslutet jag någonsin har fattat, att inte låta min vän lida mer.

Den 6 augusti 2008, 13.05 somnade han in på gräsmattan med mig vid sin sida<3
Vila i frid Aero Mint♥


Kommentarer
Postat av: Freddi

minto <3

2010-01-15 @ 23:10:00
URL: http://fkallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0