bästa häst

Åå min häst var bara bäst idag! Helt otroligt super fin i alla gångarter. Klockrena byten, super fina ökningar och var bara allmänt bäst. Vi red som vanligt ute på vägarna och idag jobbade jag mycket med sidorna, ställa åt olika håll, öppna, slutna, öka minska. Det har verkligen gett resultat sen jag började jobba med det och Kiropraktorn gjorde susen på hans kropp! Det kommer bli kul att höra vad Fredrik och Louise säger om hans utveckling.

Det känns verkligen som att jag kommer få till ett riktigt bra tränings upplägg nu. Helgen; Fredrik träning, vasalopps helgen; Louise träning och helgen efter det är det tävling i falun. Sedan Tusse på torsdagen där efter. Just nu känner jag mig jävligt pepp på allt vad ridning och arbete heter. Ska bli skönt med lov så att jag även kan rida Roger en hel vecka :)




Kommentarer
Postat av: nathalieh

hehe okej, kul :)

2010-02-23 @ 23:06:57
URL: http://sofianathalieh.blogg.se/
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Vilken fin blogg!! :)

2010-02-24 @ 13:38:10
URL: http://cathie.se
Postat av: Sofia Dolling

Hej!



Satt och skulle försöka få fram en massa fakta om Puzzle sen hon stod på Irland och försöker få kontakt med dem där. Fortsatte googla och grejja och så tillslut kom jag till dig. Såg nu också att det är du som haft Puzzle ett tag. Jag och mamma förstod dock aldrig vem som hade henne innan dem i Västervik och det stod att ni haft henne innan dem i passet men allt blev bara en soppa. Nu äntligen har vi nog förstått hur det är tror jag haha, ni köpte henne eller lånade henne av Pelle Melin men lämnade tillbaka henne, därefter köpte dem i Västervik henne?



Det är iaf jag och min familj som äger Puzzle nu sedan drygt 2 och ett halvt år. Nu står vi i ett stall i Västerljung 5 km utanför Trosa där vi hade henne innan vi flyttade. Grannstall med Linda Heed där både vi och Puzzle trivs som fisken i vattnet.



Läste att hon var för svår, men kan erkänna att det tog över ett år och ett halvt år att knäcka nöten, en jäkla tid! Hoppade hon och så under den tiden ni hade henne? Har haft rätt mycket problem med hoppningen och tog kontakt med familjen i Västervik precis efter att vi köpt henne men dem verkade inte särskilt intresserade av att ens veta vart hon tog vägen och vi fäste oss vid henne och kunde inte göra annat än att behålla henne hihi. Tror vi kollat upp allt som går att kolla upp ifall det skulle vara så att hon har ont någonstans eller så men utan något resultat. Dock satt hela hästen fast i rygg osv när vi fick henne något som dem i Västervik inte hade fixat, detta visade sig inte först efter 2 månader men det var mest strul med det första halvåret, men nu är allt bra. Till våran ska vi ev. satsa på fälttävlan då hon verkar tycka att det är roligare.



Hoppas du svarar, kanske har du några bilder som du vill skicka eller så? (:



Mvh



Sofia

2010-02-24 @ 13:40:20
URL: http://[email protected]
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Tack så mycket :)



Vad är det för häst du har? :)

2010-02-24 @ 15:28:01
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0