Back on track



Täcke Mist 110gPaddar No BowSchabrak Hoppning, Mjuk

Back on track är någonting som jag använder och har använt på mina ponnyer/hästar under flera år. Jag har personligen fått en positiv effekt på back on track lindor och täcken, då gallighet efter ansträngande ridpass och värme efter vrickning mm. har försvunnit mycket snabbare med back on track. Skulle absolut kunna tänkt mig att köpa ett back on track schabrak, helttäcke, benskydd etc.


så här står det om back on track på deras hemsida:

Varje år hjälper Back on Track hundratusentals kunder världen över till ett aktivare och behagligare liv.

Genom att låta modern textilteknologi och traditionell kinesisk läkekonst som fått stöd i vetenskapliga undersökningar mötas, skapar Back on Track produkter som hjälper både människor, hästar och hundar. Vill du också få möjlighet till ett aktivare och behagligare liv?

Back on Tracks led- och muskelskydd tillverkas av en funktionstextil där keramiska partiklar smälts in i polyester- och polypropylentrådarna. När de keramiska partiklarna värmts upp av kroppsvärmen återreflekterar de en långvågig värmestrålning, en s.k. långvågig infraröd strålning, som effektivt stimulerar blodcirkulationen i vävnaderna under textilen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0