Maria ridning

Idag red Maria Hasse nere på klubben, som jag skrev i ett tidigare inlägg. Vilken skillnad det var på honom, han stressade inte upp sig och blev mycket lättare avslappnad. Hon jobbade mycket på ökningar samt att få honom att gå rakt med bakbenen under sig och ta halvhalterna. Ja detta var lite av det hon jobbade med iaf.
Maria sa iaf att min sits hade blivit mycket bättre sen sist och det syntes att vi hade jobbat på(dressyr). Pappa bölar, han vill inte att jag ska bli dressyr ryttare, men det ska jag ju inte heller ;)

På söndag ska jag ner och rida igenom programmet för henne så hon ska se vad som ska fixas till och vad jag ska tänka på. Tills dess ska jag jobba på ökningar genom att göra halvhalt när jag svänger så han sätter bakbenen under sig, och sedan lätta ut ur svängen och fram honom.
I galoppen ska jag jobba på att få honom rak då han gärna trycker in rumpan i vänster varv och blir sur när jag försöker peta ut den. Istället ska jag då lura honom genom låta bli rumpan och i stället peta ut bogen :)

Det var kanske inte ordagrannt förklarat men ni har iallafall en aning om vad som försigår!


Kommentarer
Postat av: Susanna

Tjo! Vilket datum är dressyren då? 22? Fyller år och ska ha fest den 21 med massa folk som sover över men om det inte börjar jättetidigt kanske det går att lösa =)

2010-08-10 @ 22:07:58
URL: http://supersus.blogg.se/
Postat av: Linnéa

SV, va kul med Dressyr! :) Åker till Högbo nästa vecka, 3 dagar och ska bla debutera 1.10 med unghästen, om allt går bra i den första klasen :)

2010-08-10 @ 22:46:55
URL: http://hamiltonhrimnir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0