Helge plutt

Har precis varit och hoppat Helge och fy satan vad fin han va idag, så mycket piggare och så mycket mer frammåt än sist, men mycket beror ju på att han nu får mer mat.
Det är verkligen grymt kul att känna att det går frammåt för varje gång, jag rider honom bättre och har mycket mer koll på min egen kropp nu när han välver sig så pass i sprången. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, pilates bollen har gett så sjukt bra resultat för min balans.

Hoppade runt en bana på 90 och såklart alla titthinder i, super skönt att han fokuserar mer på hur stort och brett hindret är mot hur det ser ut. Hoppade även en 5 1/2 a med en oxer ut på 1m, vilket han iprincip bara kliver över. Toppen häst och verkligen ett grymt framtids material ett stort plus är ju att han är så sjukt läcker :)

Nu ska jag ut på min dressyr stjärna och rida lite, sedan ska jag göra iordning allt så pollarna överlever helgen och sist packa. Att jag alltid ska vänta till sista sekund!





big fan of random stuff, bilden har ingenting att göra med texten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0