Dagen

För första gången på länge har jag gjort någonting icke hästigt, jag passade valpen och så åkte vi till Mora och drog ut 95 åriga gammelfarmor på en fika. Hon orkade inte äta smörgåstårtan, men bakelsen efter åt kunde hon smälla i sig, haha söta krutgumman :)

Hasse fick gå en lång skritttur idag och lite lätt jogging, såklart i lågform för att få honom att slappna av. Red ut i mjukisdress i världens skönaste sadel, devoucoux biarritz. Hade tur och hittade en som passade honom för ett tag sen. Tränade på att ha han rak och göra halt rakt, jobbigt men nyttigt.
Ullis ringde också och bad mig hjälpa henna att rida in en 4 åring. En travar gubbe i byn hade tydligen en kanon sprinter som har vunnit mycket och skulle behöva lite ridmuskler, så den hoppade jag upp på också.
En super söt nordis, ganska liten och smäcker, men en enorm nacke. Gick jätte bra med tanke på att det var första gången någonsin den hade en människa på ryggen.

Just nu har jag bytt om till myskläder och sitter med ansiktsmask och ska fixa naglarna, ibland måste man vara lite självisk. Pappa var jätte söt idag också, jag bad han köpe en bodylotion och han kom hem med nivea for men. Super gulligt ju, han kom ialla fall ihåg det och till hans försvar måste jag säga att deon han köpte var helt rätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0